روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

مازندران کارگاه پروژه‌های گردشگری دریایی کشور  است

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از پروژه‌های گردشگری این استان، از مازندران به عنوان کارگاه پروژه‌های گردشگری ساحلی و دریایی کشور نام برد و افزود: در این استان پروژه‌های بسیار خوبی در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۷۵۲۲

مازندران کارگاه پروژه‌های گردشگری دریایی کشور  است

به گزارش مانا، شالبافیان در خصوص سفر به مازندران، اظهار کرد: محور این سفر بازدید از پروژه‌های در حال ساخت و بررسی مشکلات و موضوعات هر کدام از پروژه‌های استان بوده است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از استان مازندران به عنوان کارگاه پروژه‌های گردشگری کشور به ویژه گردشگری ساحلی و دریایی نام برد و افزود: در این استان پروژه‌های بسیار خوبی در حال اجرا است و همچنین متقاضیان زیادی جهت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری وجود دارد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: با تمهیدات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و استانداری مازندران موافقت‌های اصولی بسیاری در دست صدور و مشکلات آن‌ها مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در گردشگری ساحلی و دریایی موضوعات متعددی وجود داشته گفت: خوشبختانه بسیاری از آن‌ها رفع شد  که از جمله آن‌ها رفع مشکل سوخت یارانه‌ای کشتی‌های تفریحی و ناوگان حمل و نقل دریایی است.

شالبافیان به صدور مجوز تأسیسات گردشگری دریایی و ساحلی اشاره و تصریح کرد: با توجه به پیشنهاد وزارتخانه و دولت در صورت تصویب در مجلس تمامی تصمیمات، اختیارات و کلیه فرآیند صدور مجوز‌ها به شورای استانداران استان‌های ساحلی و دبیری ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: این مصوبه در کاهش بروکراسی‌های اداری و تسریع در پروژه‌های سرمایه‌گذاری مؤثر است.

معاون گردشگری وزارت در خصوص واردات کشتی‌های تفریحی و تجهیزات ویژه گردشگری دریایی، گفت: خوشبختانه این مسئله نیز مصوب شد.

او با اشاره به اینکه آنچه که می‌تواند به توجیه‌پذیر بودن پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در مازندران کمک کند، بحث ایجاد مجموعه‌های ترکیبی است، افزود: در ایجاد اقامتگاه‌های گردشگری استان امکان تاسیسات در اراضی گردشگری وجود دارد که بخشی از آن می‌تواند ماهیت اداری، تجاری و مسکونی داشته باشد و توجیه اقتصادی طرح‌های گردشگری را بالا ببرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار